ساندآرت شیراز و نشست تخصصی

Afdesta-gallery

ساندآرت (هنر مفهومی صدا) «اِح‌هِ» به مدت سه روز در شیراز برگزار شد. این برنامه برای اولین‌بار و با برگزاری نشست تخصصی صدا در گالری افدستا انجام شد و آثار ۲۳ هنرمند که مجموعه صداهایی حاصل تفکر، احساس و بینش آنان به‌صورت آوا و صداهای ترکیبی بود در معرض شنیداری مخاطبین شیرازی قرار گرفت.

این برنامه که از جمعه مورخ ۲۱ فروردین از ساعت ۶ تا ۸ به‌صورت شنیداری بود؛ با استقبال قابل تاملی از مخاطبین و هنردوستان روبرو شد. ساعت ۸ تا ۹:۳۰ روز افتتاحیه نیز نشست تخصصی ساندآرت و هنر صدا با حضور کریتور برنامه و سخنرانی کامیار بهبانی (فعال در حوزه صدا) ادامه یافت.

در جلسه نشست تخصصی پس از ایراد مطالبی درباره فلسفه صدا و آواهای مفهومی، کریتور برنامه در ارتباط با برنامه‌های ساندآرت در اصفهان و تهران، مطالب حائز اهمیتی را عنوان نمود، سپس مخاطبین در ارتباط با نحوه‌ی به‌وجودآمدن آثار، طریقه انتخاب هنرمندان، برنامه‌های آتی این گروه سوالاتی را مطرح کردند.

نشست فوق از آن جهت مورد توجه قرار گرفت که متاسفانه تا پیش از این برنامه‌ای تخصصی در حوزه‌ی صدا و هم‌چنین صداهای مفهومی در شیراز رخ نداده بود که این مهم در نگارخانه افدستا و برای اولین بار به‌صورت کاربردی انجام شد.

در دو روز دیگر برگزاری این برنامه نیز نگارخانه اَفدستا بیش از یکصد مخاطب و بازدیدکننده را به خود دید و این بازدید نشان از اهمیت و جذابیت این هنر هم‌چنین علاقه‌ی مخاطبان به برگزاری برنامه‌هایی از این دست بود.

علی دل‌زنده‌روی (مدیر نگارخانه‌ی افدستا)

طراح پوستر و بروشور این رویداد: رسول کمالی